fredag den 3. december 2010

Min rejse til Madeira (afsnit 3)

Afsnit 3: Afrejsedagen


Det er mandag den 25. oktober – afrejsedagen! Vi er stået ekstremt tidligt op. Vi skal med Øresundstoget kl. ca. 5:30. Vi skal både nå at have morgenmad, have tøj på, rede hår og prøve så vidt muligt at vågne, så derfor stod vi i morges op kl. ca. kvart i fire. Umiddelbart efter at jeg var stået op og havde fået lidt morgenmad, kunne jeg ikke mærke, at jeg kun havde sovet knap fem timer i nat, men det skulle senere vise sig at ’få konsekvenser’.

Vi tager omhyggeligt afsked med min mormor ved elevatordøren på syvende etage i deres ejendom, inden vi lader den lukke sig i foran os. Nådesløst bliver vi ført ned til stueetagen, væk fra min mormor – trist er det at vide, at jeg ikke har mulighed for at kunne se min sjove, hyggelige mormor i øjnene i hele 14 dage fra nu.
På grund af kulden og den halvlange vej ned til Helsingør station, beslutter min mormors kæreste, at vi ikke går ned til stationen. Han vælger klogt nok at tage bilen i stedet, men han er dog ikke meget for at lade den stå ved stationen i den tid, vi er væk – det skal nemlig lige siges (jeg ved nemlig godt, at mange, især os unge mennesker, anser det for en selvfølge i vore dage), at min mormor ikke har kørekort. Men min mormors kæreste har da en plan: Han kører mig ned på stationen sammen med al bagagen, hvorefter han kører tilbage, tager cyklen og kører ned til mig igen – cyklen kan han nemlig godt unde sig at lade stå på stationen, min mormor ved dog trods alt godt, hvordan man betjener en cykel.

Toget holder parat, da min mormors kæreste kommer tilbage. Vi sætter os ind i toget, kl. halv seks fløjter toget afgang, og vi er på vej mod Kastrup.
Lidt over en times tid senere ankommer vi så til Kastrup. Herefter følger ca. to timer med at checke ind, blive sikkerhedskontrolleret, gå lidt rundt og vente for til sidst at ”boarde” ved vores gate.
Langt om længe går vi ombord på vores fly – James Cook Scandinavian Airlines hedder det flyselskab, vi rejser med. Vi bruger nogle minutter på at indfinde os, hvorefter vi bruger et par ekstra på at brokke os over den begrænsede benplads, som vi jo bliver nødt til at affinde os med de næste fire en halv time, som flyveturen varer. Udover dette skulle det vise sig at blive en ganske behagelig flyvetur med ganske rolige vejrforhold på hele turen. Betjeningen og de ’over-smilende’ stewardesser kunne jeg som sådan heller ikke beklage mig over.
Da vi sidder i flyet og venter på take-off, begynder jeg at kunne mærke følgerne af den manglende skønhedssøvn.
Fortsættelse følger i morgen …



Billede 1 af 3 (afsnit 3): Solen står langsomt op over Kastrup Lufthavn,
da vi venter på at komme ombord på vores fly (det er ikke vores fly, der ses på billedet).


Billede 2 af 3 (afsnit 3): Vejret er flot, da vi flyver fra Danmark.


Billede 3 af 3 (afsnit 3): I midten af billedet kan man ane Storebælt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar