onsdag den 1. december 2010

Min rejse til Madeira (afsnit 1 af 24)

Afsnit 1: Dagene inden rejsen (dag 1 ud af 2)

AF SØREN ØBRO HØJRUP

Det er i dag lørdag den 23. november 2010. Jeg er lige vågnet op. Jeg ligger på min mormors gæsteværelse sammen med min kusine, som også lige er vågnet. Endnu en dag sammen med min kusine, min mormor og min mormors mand, der hedder Frantz, er lige startet. Udenfor er vejret gråt, en lille smule vådt og en anelse køligt – jeg kan ikke lade være med at spekulere på en eventuel rejse til syden inden for de kommende dage, kommer jeg overhovedet ud at rejse i denne omgang?

Svaret på dette spørgsmål får jeg senere på dagen. Tidligt på eftermiddagen beslutter vi os for at gå en lille stille og rolig tur – Helsingør er en dejlig by, det er bare en skam, det ikke er sommer længere. Suk!


Vi har ikke gået ret langt, før Frantz kommer hen til mig og fortæller mig, at de faktisk har gjort sig nogle tanker omkring en eventuel rejse:


”I går, da jeg sad på tekst-tv, faldt jeg over en prismæssigt overkommelig rejse på 14 dage til Madeira. Din mormor har, som du ved, nogle problemer med sin arm og sin slidgigt, og hun tror ikke selv, hun ville kunne holde til det. En anden ting er også, at der kun er 2 pladser tilbage på den rejse. Du skal derfor vælge nu: Vil du tage 14 dage til Madeira sammen med mig, og kun mig, eller vil du vente til en anden gang?”.


Fortsættelse følger i afsnit 2 …




Dette billede er taget fra Kronborg i Helsingør 
– på billedet ses Øresund og på den anden side af vandet ses Sverige og Helsingborg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar